Alfa Romeo Spider

Bliźniaczym modelem Alfy GTV jest SPIDER, który różni się odkrytym nadwoziem typu cabrio. Podobnie jak coupé samochód ten pojawił się w roku 1998.

W Alfa Romeo Spider montowane są te same silniki, co w GTV, jednak ze względu na inne ukształtowanie karoserii pojazd ten uzyskuje nieco gorsze osiągi. Ofertę otwiera 1,8-litrowa jednostka, która uzyskuje przy 6500 obr/min moc 144 koni mechanicznych a przy 4000 moment obrotowy o wartości 168 Nm. Już ten najsłabszy motor pozwala na przekraczanie prędkości 200 kilometrów (205 km/h) i na uzyskiwanie dobrych przyspieszeń na poziomie nieco przekraczającym 9 sekund. Spalanie wynosi niemal 13 litrów w mieście i 6,5 poza nim.

[center] [img]/gfx/baza/alfa_romeo/alfa_romeo_spider/alfa_romeo_spider_1.jpg[/img] [/center]
Drugi motor ma moc 155 KM a przy 3500 obr/min uzyskuje moment obrotowy 187 Nm. Jego pojemność skokowa to 2000 cm3. Tak wyposażona Alfa cabrio osiąga prędkość 211 km/h a do 100 km/h przyspiesza w czasie 8,4 sekundy. W mieście samochód zadowala się nieco ponad 13 litrami paliwa natomiast na trasie – 6,8. Jeszcze lepszymi osiągami pochwalić się może sześciocylindrowa, widlasta jednostka turbo, która zapewnia autu prędkość 228 km/h i przyspieszenie w czasie 7,7 sekundy. Takie parametry uzyskiwane są dzięki mocy 200 koni mechanicznych przy 6000 obrotów i momentowi 271 Nm przy 2400 obr/min. Zużycie paliwa wynosi 16,6 litra w cyklu miejskim i 7,6 na trasie.

[center] [img]/gfx/baza/alfa_romeo/alfa_romeo_spider/alfa_romeo_spider_2.jpg[/img] [/center]
Topowym modelem Alfa Romeo jest 220-konna wersja z silnikiem o pojemności 3000 cm3 i momencie maksymalnym 270 Nm. To właśnie ona jest najszybsza, rozpędzając Spidera do 225 kilometrów na godzinę. Uzyskanie prędkości 100 km/h zajmuje w tym przypadku tylko 7,3 sekundy. W cyklu miejskim pojazd zużywa prawie 17 litrów benzyny na 100 kilometrów.

Każdy z wyżej opisanych silników współpracuje z pięciostopniową przekładnią manualną.

[center] [img]/gfx/baza/alfa_romeo/alfa_romeo_spider/alfa_romeo_spider_3.jpg[/img] [/center]
Podobnie jak w przypadku coupé kabriolet odznacza się zwartym, dynamicznym i agresywnym nadwoziem. Sporą część karoserii zajmuje długa maska silnika, która w części przedniej zaopatrzona została w nieduże, podwójne reflektory i mały, typowy dla modeli tej marki wlot powietrza. Dodatkowe wloty, podobnie jak światła przeciwmgielne znalazły miejsce w szerokim, lakierowanym zderzaku. Kolejnym charakterystycznym elementem są silne przetłoczenia na bokach samochodu, dodające mu niepowtarzalnego charakteru i doskonale współgrające z wznoszącym się tyłem. Wizerunku dopełniają silnie pochylone szyby przednia i tylna o sporych powierzchniach.

[center] [img]/gfx/baza/alfa_romeo/alfa_romeo_spider/alfa_romeo_spider_4.jpg[/img] [/center]
Dwuosobowa kabina zapewnia podróżującym bardzo przyzwoite warunki a jej wykończenie doskonale pasuje do charakterystyki auta. Wygodne fotele, wystarczająca ilość miejsca, czytelna i estetyczna deska rozdzielcza oraz brak dachu nad głowami sprawiają, że jazda Spiderem jest naprawdę przyjemna. Masywny kokpit połączony z konsolą środkową jest łatwy w obsłudze. W konsoli usytuowane zostały trzy wskaźniki, wloty powietrza i sterowanie wentylacją. Pewnym mankamentem są niewątpliwie mizerne możliwości transportowe Alfy, której bagażnik ma pojemność jedynie 100 litrów.

Przy kołach przednich zastosowano kolumny McPersona, tył to zawieszenie wielowahaczowe ze sprężyną śrubową. Za zatrzymanie odpowiedzialne są cztery tarcze hamulcowe, przy czym przednie są wentylowane.

[center] [img]/gfx/baza/alfa_romeo/alfa_romeo_spider/alfa_romeo_spider_5.jpg[/img] [/center]