Alfa Romeo 159

29 października 2006
Bez kategorii, Alfa Romeo Nowości

Wyjątkowy projekt: bezpieczeństwo i osiągi najwyższe w segmencie, bezkonkurencyjny komfort wnętrza, design, więcej niż sportowy charakter nadający sylwetce aerodynamiczne i jednocześnie zdecydowane kształty.

Alfa 159 wyprzedza konkurentów w swojej kategorii pod każdym względem. Wytrzymałość najwyższej klasy, dzięki nowej platformie o sztywności skrętnej przekraczającej 180.000 daNm/rad. Bezkonkurencyjne bezpieczeństwo: Alfa 159 zaprojektowana, aby osiągać najlepsze wyniki na testach EuroNCAP oraz ochronie dzieci (Child Protection Rating), gwarantuje ochronę pasażerów dzięki 8 poduszkom powietrznym.


Alfa 159 zajmuje wyjątkowe miejsce wśród elitarnych limuzyn, nie tylko pod względem komfortu, elegancji, przestrzenności, ale także ultra precyzyjnemu prowadzeniu zapewnionemu przez przednie zawieszenie czterowahaczowe, rodem z samochodów sportowych.
Trzy nowe silniki benzynowe i trzy silniki turbodiesel Common Rail drugiej generacji plasują Alfę 159 na szczycie w swoim segmencie i są kolejnym dowodem sportowego charakteru tego modelu.

SILNIKI

Silniki benzynowe
Euro 4 – bezpośredni wtrysk JTS, zmienne fazy rozrządu.
1.9 JTS 160 KM > 2.2 JTS 185 KM > 3.2 JTS V6 260 KM

Silniki Turbodiesel
Euro 4 (DPF) – Common Rail drugiej generacji – Multijet.
1.9 JTDM 16v 150 KM > 2.4 JTDM 20V 200 KM

Wspaniałe, elastyczne, oddające moc na koła w sposób płynny. Nowe silniki benzynowe i diesla Alfy to liderzy w swoich kategoriach, oferują przyjemność prowadzenia na najwyższym poziomie. Silniki diesla są zaopatrzone w filtr cząstek stałych (DPF) „dożywotni”, który nie wymaga konserwacji.

Przyjemność jazdy dynamicznej, jak i komfort podróży zapewniają również nowe 6-cio biegowe precyzyjne skrzynie biegów.

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY

Alfa 159 to prawdziwe dzieło sztuki wśród sportowych sedanów. Zaprojektowana przez Giugiaro przy współpracy z „Alfa Romeo Style Center”, Alfa 159 wyróżnia się zdecydowanym i charakterystycznym przodem, oryginalnymi światłami składającymi się z trzech okrągłych elementów, dużymi zderzakami, kołami ze stopów metali lekkich dostępnych w rozmiarach nawet do 18 cali. Już na pierwszy rzut oka profil Alfy 159 jest pełen klasy i zdecydowania.

WYGLĄD WEWNĘTRZNY I WYPOSAŻENIE


Przestrzenność, dbałość o detale, wyrafinowanie, wnętrze obszerne i jasne, dwustrefowa lub trzystrefowa klimatyzacja, kabina w wyjątkowych materiałach, jak na przykład w skórze „pieno fiore”, materiale Alfatex® i dodatkach z aluminium. Większy rozstaw osi Alfy 159 pozwala na wygodną podróż pięciu wysokich pasażerów.

Tablica rozdzielcza, skierowana w stronę kierowcy, zawiera wyrafinowane oprzyrządowanie analogowe i niezwykle czytelny, wielofunkcyjny wyświetlacz, radio samochodowe z CD/MP3 i Hi-Fi Bose, najnowszej generacji nawigację satelitarną z telefonem GSM sterowane głosowo.

BEZPIECZEŃSTWO

Sztywność skrętna zawieszenia jest na szczycie w segmencie, gwarantuje optymalną przyczepność do podłoża, dużą wytrzymałość i bezpieczeństwo. Nadwozie o dużej odporności, zapewniające bezpieczeństwo, także w przypadku zderzeń przy dużych prędkościach. Wszystko dzięki zastosowaniu stali o wysokiej odporności (58 % całości), stali dual-phase (7%) i spawanych laserowo paneli blachy o zwiększonej grubości.

Centralny słupek o potrójnym wzmocnieniu chroni przed bocznymi uderzeniami, natomiast podłużnice ze stali o wysokiej odporności i trzy profile wzdłużne absorbują zderzenia przednie bez szkody dla przestrzeni wnętrza.


Najwyższy poziom bezpieczeństwa gwarantowany dodatkowo pasami bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, zagłówkom przednim z funkcją „anti-whiplash”. Alfa 159 posiada komplet 8 poduszek powietrznych; przednie, boczne, kurtyny boczne na całej powierzchni oszklonej i nowe poduszki na kolana. Alfa Romeo jest również zaprojektowana z myślą o bezpieczeństwie młodszych pasażerów. Siedzenie tylne posiada trzypunktowe mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych, tak aby bezpośrednio je przyczepić do nadwozia.

KONTROLA

Alfa 159 oferuje najlepsze osiągi, również w ekstremalnych warunkach, ogromna sztywność skrętna nadwozia sprawia, że jest to samochód wyjątkowo stabilny i pewny. Bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego, nowe zawieszenia tylne multilink i przednie zawieszenie czterowahaczowe charakterystyczne dla świata sportu, a zapewniające maksymalną łatwość i precyzję prowadzenia.


Do pozazdroszczenia jest także prowadzenie Alfy 159 w zakrętach – umiarkowane kołysanie, pochłanianie nierówności w każdych warunkach jazdy. Na pokładzie znajdują się zaawansowane systemy elektronicznej kontroli stabilności i przyczepności potrzebnej do bezpiecznego pokonywania zakrętów oraz zatrzymania samochodu. Z prędkości 100 km/godz. Alfa 159 zatrzymuje się na odcinku 36 metrów, co plasuje ją na szczycie w segmencie.

Leave A Comment