Alfa Romeo 147 – 3 drzwiowa

29 października 2006
Bez kategorii, Alfa Romeo Nowości

Elegancka i wyszukana, wielkomiejska i sportowa. W nowej Alfie 147 skupiają się najlepsze tradycje Alfy Romeo jak i esencja nowego sposobu życia w ciągłym ruchu. Odnowiona i wzbogacona o nowe elementy, nowa Alfa 147 wyróżnia się zwartą linią nadwozia. Swoją dynamiczną muskulaturę nowa Alfa 147 ukazuje poprzez odważny profil, duży wlot powietrza o charakterystycznym dla Alfy kształcie „scudetto” i nowymi wydłużonymi reflektorami. Nowa Alfa 147 ukazuje design, wyrażający większą pewność na drodze i absolutną stabilność. W tylnej części każdy detal nowej Alfy 147 jest zauważalny na skutek eleganckiej sportowej linii.

SILNIKI

Nowy napęd benzynowy i diesela czyni z nowej Alfy 147 idealny samochód dla tych, którzy potrafią docenić przyjemność jazdy. Jej sportowy duch i silne serce jest w stanie zapewnić zawsze ograniczone zużycie paliwa, wysokie osiągi oraz wyjątkową elastyczność również przy niższych obrotach.


Wybór silników jest wyjątkowo bogaty. Trzy silniki benzynowe (w tym dwa z zasilaniem o zmiennej geometrii) oraz dwa nowoczesne turbodiesele w tym najnowszy 1.9 16v JTD M-Jet 150KM.

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY

Styl nowej Alfy 147 jest owocem dogłębnych badań nad każdym szczegółem. Od bardziej zaakcentowanego uskoku w przedniej części do linii nowych zderzaków. Trzy nowe i wyrafinowane elementy pionowe zarysowujące funkcjonalny wlot powietrza nadający przodowi nowy charakter i sportową elegancję. Linia nowej Alfy 147 została stworzona by uzyskać mniejszy opór powietrza zachowując jednocześnie niezmienioną ergonomię wewnętrzną i unikalną oraz charakterystyczna dla marki stylistykę. Jej znakomita przyczepność wynika z wyważonego podziału przestrzeni już na etapie projektowania. Każda linia jest tak przestudiowana by łączyć solidność ze zwinnością, wyraźną siłę z delikatnością i ze zgrabnością.

Zaokrąglone nadkola umiejscawiają koła w linii karoserii , przy dużym wyborze obręczy w tym 16″ i 17″ ze stopu aluminium i z szerokimi oponami.

WYGLĄD WEWNĘTRZNY I WYPOSAŻENIE

Nowa Alfa 147 posiada eleganckie i wyrafinowane wnętrze zapewniające maksymalny komfort.

Ergonomiczny fotel kierowcy jest regulowany zarówno góra-dół jak i przód-tył względem kierownicy, oraz w okolicach kręgów lędźwiowych. Na desce rozdzielczej wiele nowości. Nowe połączenia kolorów i bardziej komfortowy wyświetlacz z rozjaśnioną grafiką na srebrnym lub czarnym tle zapewniający doskonałą czytelność instrumentów pokładowych.
Komfort jazdy wspierany jest najnowocześniejszymi technologiami. Sterowanie radiem i telefonem ( dostępne jako opcja) znajduje się w kierownicy w celu nie rozpraszania uwagi a automatyczny klimatyzator dwustrefowy zapewnia optymalny rozkład temperatury w kabinie. Można zainstalować nowoczesny system teleinformatyczny zapewniający kierowcy łączność ze światem, który jest w stanie odbierać dane i informacje. Możliwy w dwóch wersjach (CONNECT™ Nav i CONNECT™ Nav+) oraz w zależności od poziomu, nawigacja na piktogramach lub mapach, kolorowy display od 5″ z aktywną matrycą, funkcją atlasu, i sterowaniem głosowym telefonu, voice memo oraz odtwarzaczem MP3. Komputer pokładowy dostarcza wszelkie dane dotyczące parametrów podróży wyświetlając je na jasnym i przestrzennym ekranie wielofunkcyjnym. Ekskluzywne wnętrze nowej Alfy 147 wyraża elegancję połączoną z nieokiełznanym sportowym temperamentem. Rozwiązania dotyczące estetyki zawsze są funkcjonalne, oryginalne i nowoczesne. Dynamika i klasa: to jest jej istota, która od zawsze wyróżnia Alfę 147 i która zadecydowała o jej sukcesie, wśród tych którzy w każdej sytuacji chcą być zauważani ze względu na styl. I oto dlatego wszystkim amatorom komfortu nowa Alfa 147 dedykuje ekskluzywne wyposażenie z AlfatexŽ, nowy materiał Alfa Romeo z mikrofibrą gwarantujący maksymalny komfort w połączeniu z wyjątkowym wyszukaniem dający niespodziewany rezultat estetyczny.


W wyposażeniu Distinctive wnętrze jest wzbogacone o pasy bezpieczeństwa i tunel w kolorze odpowiadającym tapicerce samochodu. Prestiżowe wnętrze, które może być wzbogacone o takie opcje jak kierownica i drążek zmiany biegów wykonane z drewna, jeszcze bardziej podkreślają charakter Alfy 147.

Kto natomiast preferuje wnętrza ze skóry może wybrać skórzane fotele w kolorze granatowym, czarnym, czerwonym, beżowym, szarym i kolorem naturalnym skóry – kompletując gamę trzech rodzajów wyposażenia z materiału, w różnych kolorach. Styl jeszcze odważniejszy charakteryzuje się wykończeniem z czarnej skóry z czerwonymi szwami, a design i wyprofilowanie foteli dedykowane są miłośnikom jazdy sportowej.

BEZPIECZEŃSTWO

Podstawę systemu pasywnego bezpieczeństwa nowej Alfy 147 stanowi solidna kabina nie ulegająca deformacji, struktura zaprojektowana przez Alfę Romeo jak autentyczna kapsuła przeżycia, z wzmocnieniami zapewniającymi lepszą ochronę. Pasy bezpieczeństwa wyposażono w napinacze i ograniczniki nacisku zarówno na przednich jak i tylnych fotelach. Cały system bezpieczeństwa jest kontrolowany elektronicznie, tak jak system przeciwpożarowy FPS (Fire Prevention System) odcinający automatycznie dopływ paliwa w chwili zderzenia.

6 poduszek powietrznych w celu zagwarantowania pasażerom absolutnego bezpieczeństwa.


Poza nimi , po stronie kierowcy i pasażera, nowa 147 posiada dwie poduszki boczne, doskonale wbudowane w przednie fotele oraz dwie poduszki okienne – kurtyny zastosowane dla dodatkowej ochrony głowy w przypadku zderzenia bocznego. Poza tym wszystkie modele wyposażone są w urządzenia służące do pasywnej ochrony w przypadku zderzenia.

KONTROLA

Jazda bez zarzutu, doskonałe reakcje i zwinność na różnych nawierzchniach, szybkie odzyskiwanie toru jazdy po gwałtownych manewrach, szybkie, łatwe i kontrolowane zmiany pasa, doskonała stabilność w zakrętach. Dla Alfa Romeo prawdziwa przyjemność z jazdy pojawia się wraz z zaawansowanymi układami zawieszenia.

Czterowahaczowe przednie zawieszenie

Nazwa pochodzi od sposobu, w jaki drążki przymocowane są do kół, tworząc czworobok. Pochodzące z Formuły 1, zawieszenie to dba o stabilność przednich, napędzanych kół poprzez zwiększanie pochylenia osi na zakrętach, co zapewnia optymalną przyczepność. Celem jest utrzymanie kół w pozycji prostopadłej do nawierzchni i w efekcie zapewnienie najlepszej styczności powierzchni opon z drogą. Jednocześnie koło może nieco przesuwać się do tyłu, jeżeli napotka na przeszkodę.

Kolumny McPhersona w tylnym zawieszeniu

Najważniejszym zaletami kolumn McPhersona jest prostota i kompaktowe wymiary. Niezależne zawieszenie zapewnia lepszą kontrolę wszystkich ruchów kół, pochłanianie uderzeń i wibracji oraz wyższy komfort. Kiedy koło napotyka przeszkodę (włazy kanalizacyjne, szyny tramwajowe, nierówne powierzchnie, etc.), pochłania ono uderzenie, a jednocześnie utrzymuje maksymalną stabilność kierunkową, tak w linii prostej, jak i na zakręcie. Zawieszenie poprawia geometrię kół po ostrych manewrach i podwyższa ogólną stabilność.

Dla dodatkowej wygody, dostępne jest nowe zawieszenie Comfort opracowane w celu jednoczesnego zagwarantowania większej zdolności łagodzenia nierówności drogowych oraz zapewnienia wysokiego poziomu stabilności samochodu.

Szczególnie bezpieczny jest również hydrauliczny system hamulcowy, wyposażony w większe wentylowane przednie tarcze hamulcowe oraz tylne hamulce tarczowe hamulcami z zaciskami wyposażonymi w automatyczne kasowanie luzów między tłoczkiem, klockiem a tarczą hamulcową.

Najlepsza technologia uzbrojona w elektroniczne urządzenia bezpieczeństwa jak zintegrowany system ABS Bosch z EBD, dwa niezależnie obwody hamulcowe gwarantują dwustronną kontrolę w przypadku awarii jednego z nich, ASR pozwalający na lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów i podczas przyspieszania, również na nierównej powierzchni. VDC, oryginalna interpretacja Alfy Romeo ESP i MSR wzmagają stabilność w ekstremalnych sytuacjach, podczas gdy system Brake Assist optymalizuje nagłe hamowanie.

Bardziej płynne prowadzenie pozwala na lepszą kontrolę i precyzyjne poruszanie się wyznaczonym torem jazdy.

Leave A Comment