Alfa Romeo 146

29 października 2006
Bez kategorii, Alfa Romeo Nowości

Pięciodrzwiowa Alfa Romeo 146 jest rodzinną wersją kompaktowej 145. Podobnie jak ona występuje w dwóch wersjach, które różnią się zastosowanymi silnikami i nieznacznie wyposażeniem.


Pierwsza to 1,4 TS L, którą napędza szesnastozaworowa jednostka o mocy 103 KM i momencie 124 Nm. Wartości te uzyskiwane są przy następujących prędkościach obrotowych: 6300 i 4600. W układzie zasilania zastosowano elektroniczny wtrysk firmy Bosch, który zintegrowany jest z zapłonem. Alfa 1,4 osiąga prędkość 187 km/h a do setki przyspiesza w 11,5 sekundy. Podczas jazdy miejskiej zużywa 9,5 litra benzyny a na trasie 6,3. Zbiornik paliwa mieści 51 litrów więc średni zasięg wynosi około 600 kilometrów.


Druga odmiana samochodu to model 1,6 TS L, który także posiada szesnaście zaworów i ma tak samo rozwiązany układ zasilania. Jednostka napędowa jest jednak znacznie silniejsza, gdyż przy 6300 obr/min uzyskuje moc 120 koni a przy 4500 obr/min moment maksymalny o wartości 144 Nm. Pozwala to na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w czasie 10,5 sekundy oraz na rozwijanie prędkości do 197 kilometrów na godzinę. Na przejechanie 100 km w cyklu miejskim potrzeba 9,7 litra a poza nim 6,6 litra bezołowiówki.


Przednia część nadwozia jest identyczna z wersją trzydrzwiową. Maska przednia została charakterystycznie dla tej marki przetłoczona. Jej część środkowa wyposażona jest w znaczek firmowy, który sięga niemalże zderzaka. Po obu jego stronach znajdują się wloty powietrza chłodzącego a dalej wąskie, zintegrowane z kierunkowskazami reflektory. Również bok samochodu ma dwa silne przetłoczenia, które wznosząc się ku tyłowi podkreślają sportowy styl. Ponadto patrząc z boku dostrzec można dach, łączący się delikatnie z piątymi, lekko opadającymi drzwiami. Część tylną zaopatrzono w krótki „stopień”, który przypomina nieco bagażnik aut typu sedan. Bagażnik ten opada płynnie, co w połączeniu z unoszącym się zderzakiem sprawia, że auto zakończone jest przewężeniem. Tył Alfy zdobią zachodzące na boki światła i masywny zderzak.


Wnętrze samochodu nie zachwyca niczym szczególnym, jest ono dość przestronne, estetyczne i „poukładane”. Deska rozdzielcza jest przyjazna kierowcy i nie sprawia problemów w obsłudze. Wygodne siedzenia dobrze „trzymają” a ich odpowiednio dobrana twardość zachęca do dalszych podróży. Zastrzeżeń nie wzbudza ani wykończenie ani użyte do niego materiały. Bagażnik stoczterdziestkiszóstki pomieścić może 380-litrowy ładunek przy komplecie pasażerów lub 1225 po złożeniu kanapy.


Zawieszenie przednie stanowią wahacze poprzeczne, amortyzatory teleskopowe i stabilizator przechyłów. Z tyłu odnaleźć można wahacze wzdłużne, śrubowe sprężyny oraz oczywiście stabilizator. Przednie hamulce to 257-milimetrowe tarcze wentylowane a tylne to 240-milimetrowe bębny.

Leave A Comment